Subject: FW: Täiendavad ja täpsustavad küsimused seoses Tapa vallavolikogu otsusega nr 180
From: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Date: Wed, 28 May 2025 14:55:20 +0300

Saatja: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saadetud: kolmapäev, 28. mai 2025 12:13
Adressaat: Victoria Tamme - JUSTDIGI <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Täiendavad ja täpsustavad küsimused seoses Tapa vallavolikogu
otsusega nr 180

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

KAASKIRI
Justiits- ja Digiministeeriumile
Victoria Tammele

Lugupeetud proua Tamme,

Palun võtke alljärgnevat pöördumist kui meiepoolset täpsustust ja palvet
sisuliseks analüüsiks – mitte ainult formaalsete pädevuspiiride osas, vaid
ka õiguskultuuri ja kohaliku omavalitsuse toimimise tegelike standardite
valguses.

Meie küsimus puudutab Tapa Vallavolikogu otsust nr 180 ja selle pinnalt
kavandatud kontsessioonilepingut, eelkõige selles sisalduvat lepingupunkti
3.5, mis loob vallale olulise rahalise kohustuse ilma volikogu teadliku
osaluseta.

Oleme viimaste kuude jooksul proovinud kasutada kõiki kohaliku
omavalitsuse siseseid võimalusi – esitanud küsimusi, arupärimisi,
teabenõudeid, pöördumisi ning osalenud aktiivselt volikogu töös, kuid
paraku on võim Tapa vallas muutunud suletuks ja tsentraliseerituks. Nn
"poliitiline kindlameelsus" on muutumas arogantsiks, millega kaasneb
sisuline info varjamine ja volikogu liikmete otsustusõiguse tühistamine.

Nii kujuneb olukord, kus formaalselt väidetakse, et kõik on korrektselt
menetletud, kuid sisuliselt pole ei rahalist mõju, lepingutingimusi ega
vastutuse ulatust volikogu kunagi arutanud ega heaks kiitnud.

Me ei süüdista, vaid küsime: kas selline menetlus, kus avalik võim varjab
olulisi asjaolusid, välistab teadliku otsustamise ning lükkab vastutuse
vormiliselt allkirjastajale, on seaduslik või on see lihtsalt “jokk”?

Meie eesmärk ei ole konflikt, vaid võimalike õigusrikkumiste ennetamine –
nii menetluslike kui ka sisuliste. Me usume, et õigusriik ei toimi ainult
kohtu kaudu, vaid ka avaliku teenistuse ja järelevalveasutuste
vastutustundliku hinnangu kaudu, mis aitab ära hoida süvenevaid rikkumisi
enne, kui need muutuvad pöördumatuks.

Seepärast palume Teilt – kui riigivõimu esindajalt, kes vastutab
õigusloome ja halduse kvaliteedi eest –, sisulist ja selget hinnangut
küsimusele, mille oleme esitanud:

Kas leping, mille üks punkt võib tekitada vallale miljonitesse ulatuva
rahalise kohustuse, tohib olla sõlmitud ilma volikogu teadmise, arutelu ja
volituseta?

Austusega,
Heiki Hallik
Tapa Vallavolikogu liige
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
+372 5655315